onsdag 24 februari 2010

Ivar!

Var och följde en dag med 78-åringen Ivar igår(eller förrgår är det nu), piggare 78-åring får man leta efter!

Ivar har haft KOL i 18 år, nu har han nåt den gränsen då det inte finns något mer att göra. Han tar flera mediciner om dagen, men är glad ändå! Jag tar dagen som den kommer, säger han.

En annan sak som gör att Ivar inte är som andra 78-åringar är att han är lite av en tekniknörd! Han har fotograferat sedan 1986 och hoppade på det digitala tåget i början av 2000-talet. Dagligen sitter han vid datorn(han har tillochmed två!) och surfar runt på olika fotografsidor. På vardagsrumsbordet ligger travor med fototidningar värvat med vetenskapstidningar. 38 kanaler har han på tv:n. Det är bra att ha när man ofta sitter inne själv om dagarna, säger han. När jag inte orkar kolla på tv längre sätter jag mig vid datorn, tillägger han.


Ivar med sin Nikon D70.


Att borsta löständerna är ett dagligt ting i hans vardag.


Bilden till vänster i bild har Ivars vän Gunnar tagit på honom i Funäsdalen. Jag gillar bilden för att det är så jag är när jag är uppe i fjällen och fotograferar, berättar han. Ivar och hans fru åkte hellre till norska eller svenska fjällen än utomlands.

Inga kommentarer: